Jag är rädd för att dö

Jag är rädd för att dö, jag är rädd för att alla runt omkring mig ska dö.
Jag är rädd för att dö, jag är rädd för att vara ensam, då kan allt komma åt mig.
Jag är rädd för att dö, för jag vet hur smärtsamt det är när någon dör, för alla runt omkring mig.

Jag är rädd att mörkret ska ta mig i sitt starka grepp. Göra mig till sin slav och aldrig låta mig se ljus igen.
Därför skulle det vara skönt att dö, för att få se ljus igen.

Back on track

Vilken intensiv vecka, svenska talet håller på att ta död på mig. Ju mer jag läser dessto mer börjar jag fundera på om  mitt val av Ku Klux Klan verkligen är det perfekta. Det finns inget värre än att behöva prata om något man måste läsa på. När vi gjorde muntliga nationella i svenska så hade jag klart ett ämne i tre veckor, dagen innan jag skulle hålla mitt tal så bytte jag och skrev ett nytt. Jag blev skit nöjd. Men nu känns det inte som att det är läge att göra ett nytt eftersom vi ska ha läst på ämnet och verkligen kunna det... Det känner jag inte precis TOPP för.

Hur som helst så har jag missuppfattat två riktigt stora fördjupningsarbetens slutdatum. Det är visst tre veckor till deadline, så mitt magsår kan slappa lite nu.

I morgon åker jag iaf till Tom, det ska bli nice att fira valborg där med härligt folk. Sedan blir det en helg visit till Norge, inte direkt igår man var dit så det ska också i super trevligt. =)  Annars händer inget speciellt. Ska ut och cykla idag igen, har kommit igång med det igen. Skönt att kunna ta en lång, jobbig cykeltur utan att foten skriker i flera dagar efter.

Ciao!

Härliga värme,STAY!

Det är måndag och det märks. Jag är skit trött och hade tyska bara på morgonen, såg å film så det gick väl.
Väl hemma för att vänta på nästa lektion som början 13:50 så har jag fått undan lite skolarbete och nu ska jag tillbaka till skolan och prata med min psykologilärare som skrev ett mail, lämna kläder på second och se om de fått in den perfekta jeans jackan jag letat efter sedan början av mars. Därefter en fika med tremänningen.

- latin ´översättning
- Psykologi arbete
- Latin fördjupning
- Svenska tal
- Tysk glosor
- Latin sentenser

Men det börjar ordna upp sig, jag har fått sommarjobb och den bästa nyheten av allt är att MICHAELA kommer hem i slutet av maj och kommer jobba på samma ställe som mig HELA SOMMAREN! :-D Wooooow vad kul, hon kommer vara här på min student och bal. Jag har saknat henne massor... <3

Back to work.

Englands resan!

Äntligen har jag lite tid över och kan dela med mig av Englands resan som var helt super nice!
Jag anlände till Tom på onsdag kväll den 15 april, dagen efter begav vi oss till Svärmor och fick lite mat i magen därefter var det rally till färjan som skulle ta oss över fjorden och till flygplatsen, vi hann precis. När vi väl anlände till England så tog vi taxi till vårt otroligt fina hotell som låg mitt i staden, dessutom fick vi bubbelbadkarl och ac på rummet! =)

Dag 1, fredag 17 april.
Vi utforskade staden lite, var inne i Bullring som är bland Englands största köpcenter, och det kan jag lova att det var!
Vi tog även en fika på Starbucks som nästan har godare Latte än Wayn's, den var större ialla fall. Vädret var sådär... Mitt på dagen mötte vi de andra i Aston Villa Sweden fans och vi drog oss ut till en Aston Villa pub efter en mysig och god mat med några andra i gruppen. På puben var det stor tillställning att vi kommit ända från Sverige, så det var kort tagning och de delade även ut MASSOR av Aston Villa grejor, tröjor, piké, t-shirts, pins, vattenflaskor etc.
Vi kom väl hem runt tolvtiden.

Dag 2, lördag 18 april.
MATCHDAG! Åkte ut till puben efter frukost, Engelskmän är väldigt trevliga och med en så social pojkvän som Tom så hade vi genast en hel hög människor att umgås med! :-) Två timmar innan match var det fullsmockat i puben och när klockan närmade sig matchstart så gick vi alla längs vägen bort till arenan! Matchen var helt otrolig att se på, det var inte precis som att gå på vanlig fotboll, det här är ju ändå ett lag i Premier Leauge! Dessvärre slutade matchen 1-1.. Men vi fick autografer av de flesta av spelarna så vi gick nöjda till puben för en sista öl. Efter det åkte vi hemmåt, svidade om och drog till nattlivet som var lite längre bort. Åt på en indisk restaurang med en trevlig familj som vi umgicks med, efter det gick vi ut på en pub där det var disco, hade det SKIT KUL där med. Kom hem runt 2 tiden, vi gick givetvis hem och en gubbe som var med hade ju gått där tidigare, men det märktes då INTE.

Dag 3, söndag 19 april.
Heldag på stan! Tog första timmarna på Primark som var himmelriket. Allt var skit billigt och jag ångrar nu iefterhand att jag inte köpte bikinis och en såndär självsittande Bh.. Men det är lätt att vara dumsnål. Tog en fika på Ben & Jerry's där vi köpte en varin Milkshake. Därefter blev det en sista middag med familjen och en gubbe till på en italiensk restaurang, sen några öl på puben, sen var det god natt och hej då.

Dag 4, måndag 20 april.
Åter ut på stan nästan hela dagen. Köpte det vi kollat på, besökte saluhallarna igen och fikade på Starbucks! Denna dag spelade Aston Villas reservlag match för 2 £ så den ville vi kolla på! Det gjorde vi, men innan matchen drog igång köpte vi med lite chips och vatten och la oss ute i parken utanför arenan. Därefter gick vi till puben för att säga hej då och tacka för deras vänlighet och sådär. Matchen slutade 2-1 till hemmalaget och de vann hela ligan! :-D Så det var kul. Mindre kul var att vi missade tåget med typ en sekund och fick vänta en timme på nästa. Åt middag på nån gammal skit kebabhörna som vi inte direkt hade räknat med att göra på vår sista kväll i landet, men så blev det. Pizzan var ialla fall jätte god.

Dag 5, tisdag 21 april.
Checkade ut och lämnade kvar bagaget på hotellet. Gick på stan och handlade lite till, fikade och njöt av den underbara solen som vi hade tur att ha med på hela resan! Tog en avslutande middag på en mysig restaurang och sedan tog vi tåget till flygplatsen. Där väntade vi på flyget sen fick vi komma hemmåt. Vi var hemma runt halv tre, och jag var inte så pigg på skolan eftersom jag hade kört hem och hade blivit cp förkyld.

Sammanfattningsvis så var det en underbar resa. Härligt folk, god och billig mat och trevligt sällskap. :-)
Rekommenderar verkligen att ni ska åka till Birmingham, inte lika knökat som London utan mer som Stockholm, större shoppinggator än sthlm iaf.

Ha det bra, nu ska jag ut och skriva på mitt svenskatal.
Btw så fungerar inte mitt sim-kort. Så ring inte eller sms:a, för det fungerar inte ändå...

Puss.

Jag glömde

Detta blev ju en stor uppståndelse i England när vi var där. Får man inte rysningar?

Home again

Jag tänkte bara berätta att jag faktiskt lever efter sex underbara dagar i England. Dock hinner jag inte dela med mig om resan förrän på fredag, möjligtvis i morgon. Har lite att stå i, för  morgon ska jag göra latin sentenser, lämna in mitt psykologi arbete samt prata med läraren och sen ska jag söka jobb. Därefter blir det en underbar återträff med de bästa jag vet!! :-)

Så bilder och rese update kommer senare!

Chiao!

On my way

Dåså, väskan är packad och väger bly, men 16 kg ska vi väl kunna hålla oss under... Idag blev det ingen sovmorgon, som den snälla flickvän som jag är så följde jag med min store starke karl till Hagfors för att bara gå ur bilen och hämta en blyplatta och sen fara mot kd igen, därefter in i Molkom och lämna plattan och sen åka hem. Men jag har ett bra tag som jag kan sova, mycket bil åkande och sen flyget.  =)

Ja, ni får väl ha det fint alla kära! See you!<3

England, HERE I COME!

Härligt, härligt. I morgon åker vi väster ut och för min del besöker jag ett nytt land, ska bli super KUL! Så idag beger jag mig till Tom och imorgon ger vi oss i väg mot Norway och flygplatsen Torp. =) Men först när tåget anländer till k-d så har jag ca. 7 min att hinna till Forex och hämta mina pund som jag beställde igår som inte fanns då, sen till Gina och köpa den fina blommiga tunikan, därefter subway och köpa en baugett, sen köpa vita strumpor och SEN, bussen till Bea om hon är hemma.

Fullt ös medvetslös. Väskan är packad och mina nerver är under kontroll. SKA BLI KUL!

Have a nice day!

Idag sken inte solen

Sista påskdagen och i morgon är det dags för vardag! Skönt tycker jag, slipper godis, påskmat och allt farande mellan släkten. Inte för att det är något fel med min släkt, absolut inte, men det blir bra mycket farande under påsken och rätt stressigt. Idag var i alla fall moster här med minikusin och sambo, mysigt. Han är bra söt den lilla! ^^,
Hur som helst så talade hon om att de skriker efter sommarvikarier på hennes jobb, så jag ska ge Torsby en chans i sommar ändå. Jag kan ju inte förlita mig på att hemtjänsten i Karlstad väljer just mig av måga andra. Man måste verkligen anstränga sig till tusen. Utan sommarjobb kan jag ju i allafall inte vara, då klarar jag mig inte alls.

Fördelarna med att vara hemma är ju alla sköna lediga dagar vid viken, kallnäs och sommarstugan. Dessutom är förhoppnigsvis kompisar hemma och jobbar så vi kan ha härliga grillkvällar och volleyboll spel. PLUS att man slipper sitta ensam hela sommaren i lägenheten då Bea ska vara hemma i Lidköping under sommaren. Nackdelen är att man kanske inte tjänar lika bra här som i karlstad, man kan inte cykla ner till en livfull stad med uteställen för både fika och lunch/mat och jag har inte tid för att inreda vår lägenhet och få upp mina grejor mer än på helgerna och då ska jag ju umgås med älsklingen!

Men jag tar det jag får. Det måste man göra i sånnahär lägen.

Idag har inte solen skinit och det har regnat lite i stortsett hela dagen. Så någon promenad eller cykeltur har jag inte riktigt haft lust med. Fast åt andra sidan så gick jag 1 mil i går och cyklade lika långt med mamma senare på kvällen, så jag kanske kan stå över idag. I morgon blir det heldag med shopping så då blir det mycket "gåing". Hoppas jag får tag på en ljus jeansjacka på second-hand, hittade ju ingen fin i mars då jag var dit...

Har även lite fina påskkort på söta tvilling påskkärring och påskgubbe! Edwin och Wilma sov här fredag till lördag, vi sysselsatte dem med att gå påskkärring, de hade kul och jag tyckte också det var kul att köra runt dem och se hur glada alla gamla blev och hur glada de själva blev. Lyckad dag! :)

Påskgubben Edwin!

Påskkärringen Wilma!

Två söta. :) Visst är jag duktig på att sminka? ^^,

Påskhelg och allt vad det innebär

Nu är påsken snart slut, eller på tisdag börjar väl affärerna öppna som vanligt och sådär. Jag kan inte påstå att jag ätit mycket påskmat i år, dels så är jag inte vidare förtjust i det och dels så har vi bara ätit det en gång, i går hos mormor. Då åt jag fyra köttbullar, två hemgjorda tekakor med skinka på och sallad. som sagt var, inte vidare förtjust i den sortens mat.
Idag är vi bjudna till farmor på påskmiddag, antar att det blir ungefär lika mycket på tallriken där... Inte heller mycket godis har det gått åt för min del. Fick ett påskägg i går av mor och far, men har knappt rört det, chips är mycket godare!

Nåväl, Tom åkte hem nyss. Han ska på Elmia i morgon och stå vid deras egna formel 1 bil som det byggt. Så jag stannar hemma i väntan på att få åka till England på torsdag. Under måndag, onsdag och lite torsdag så ska jag ändå hinna med lite grejor.

- Göra psykologiuppgiften
- Börja med latinarbetet
- Komma på svenskatalet samt ändra lite på ett gammalt hyllningstal
- Skriva fakta om Cancer till projektarbetet

Dessutom ska mor och jag ta en shoppingtur till kd på tisdag, fika, prata och gå i affärer. Måste ju ha nya solbrillor, orkar inte vänta till England. Sen ska vi växla lite mera pund.

Hoppas ni alla haft en fin och solig påsk!
Här i torsby skiner solen, så jag ska kratta bort lite singelgrus från gräsmattan (helt frivilligt!) och sedan sätta mig i solen en stund och sedan ta en härlig lång promenad! =)

Jag + Solen = SANT!

Välförtjänt lov

Nu har jag officiellt lov och det är underbart. Sötnosen är här så vi har varit ute och kastat lite med våra Freesbiegolfar på en grusplan, mysigt. =) Sen har det väl vart folk här konstant hela dagen då mammi fyller år, men kan inte direkt säga att jag åt mycket. Kakor, tårtor och liknande är inte riktigt min grej...

Ikväll har Tom och jag även kollat in vårt hotell i Birmingham och så har vi kollat lite sevärdigheter och sånt som kan vara kul att se. Ett jätte stort köpcentrum finns inärheten så det kommer nog inte direkt gå någon nöd på mig! ^^ Stora fina parker som är perfekta för mysiga promenader finns det gott om och gietvis fina restauranger och fik. Längtar massor!

Men innan dess är det mycket kvar att göra. Projektarbetet skall göras om lite och det skulle göras om måndag efter lovet, då när jag inte är här. Och jag tog då på mig att skriva om själva fakta delen, så det ska jag göra under lovet. Tänkte även hinna skriva klart Latin arbetet och finjustera på mitt svenskatal. Puh, har jag lov eller?
Men sen åker jag till T på onsdag så det bör vara gjort tills dess, helst.

Nåja, i morgon blir det sälskapskväll med vänner, födelsedagskals för kusin och en promenad i ett förhoppningsvis vackert väder. Kanske hjälpa Tom med att städa bilen invändigt.

Trevlig påsk allesammans!

Solig daaag :)

Idag har solen skinit, det var nice. Hade igentligen inga direkt seriösa lektioner idag, men var ändå i skolan tills två... Väl hemma var farmor på besök så satt och solade på altanen och drack kaffe. Tremänning ville träffas, så det blev en twister inne i byn, trevligt. :) Äntligen börjar det bli liv i centrum, när solen är framme och massa plusgrader så kommer också folket. Nice när min baslåda kopplas in så man kan ragga ordentligt! ^^ Haha!

Nåväl, hann även pyssla lite med pärlorna, så nu har jag lite klart innan mammas födelsedag.
I morgon är jag ledig, vilket ska bli underbart skönt. Även om magnetröntgen kanske inte alls blir lika härlig. Torsdag kommer älsklingen, MISS YOU!!! <3

Nu blire sentenser, dusch och tv.

6 april 2009

När nästan hela den soliga skoldagen gått till ända fick jag ett sms av mamma. Ett sms som fick hela kroppen att frysa till is och ögonen att fyllas med tårar. Hade psykologiböckerna i handen, men de åkte in i skåpet igen och lillbilen tog mig till sjukhuset.

Det är verkligen inte sant det som hänt. Alla inblandade glömmer det inte i första taget, själv ser jag bara skräckexempel. Idag är det precis ett år sedan faster dog, om mormor skulle ha tagits bort idag, just den här dagen då någon annan också togs bort så hade det bara varit för att straffas. Hur som helst så är jag tacksam för att jag har världens starkaste mormor, jag trodde verkligen att det var över där för ett tag.

Imorgon blir det inga sentenser. No way efter allt som hänt.
Ni kan läsa det här: http://www.nwt.se/torsby/article510438.ece
out.

Sunday again

Då är det söndag igen och det har verkligen varit en intensiv dag idag. Utgången i går var kul, men jag lämnade partyt redan vid ett då min fot såg ut som den gjorde i Rom plus att det gjorde jävligt ont. Så istället för att pina mig igenom den sista timmen och sänka nöjesnivån med mitt inte alltför lyckliga humör så körde tremänningen hem mig.
Sov till elva, sen satt faktiskt hela familjen(!) och pratade och skrattade om allt möjligt i nästan två timmar. Därefter var jag aktiv, städade mitt rum, hjälpte de andra med att göra i ordning carporten till motorcyklarna, sen städade pappa min bil utvändigt och jag tog den invändigt, så nu är den fin!

På kvällningen tog jag och tremänningen en kort promenix, vi gick bla till kyrkogården för att kolla så att gammla farmor har det bra. Sen gick vi till minneslunden, i morgon är det oegripligt nog ett år sen faster dog...Tiden går för fort ibland...

Jag har även pluggat in 10 sentenser och ska köra 20-40 på tisdag. Tänkte även hinna med att göra ett armand/halsband till mamma som fyller på torsdag. Äntligen har skolan lugnat ner sig, fast iof så ska jag tillbringa fyra timmars leighet på skolans bibliotek...

Puss!

Efterlängtad fredag

Det är äntligen fredag! Allt latin, psykologi och tyska jobb är kart plus projektarbetet som är inne för korrekturläsning hos Alf. En stor sten har flyttats från mia axlar men det kommer hela tiden nya. Naturgrupparbetet ska vara klart tills på torsdag, latin fördjupningen ska kommas på, men vad gör det när jag bara behöver vara i skolan 2 av 3 dar till veckan? :)

Sen är det påsk, fest, looooooov, sova och sen drar älsklingen och jag västerut till England! Wonderful, wonderful, wonderful. Men innan dess så ska det allt brinna i röven med allt i skolan och sånt.

I kväll har jag och T spist Taco och myst med varma chips, riktigt mysigt och nice. Sen gick det ju inte direkt nån toppen film på tv så vi kollade på Band of Brothers! BÄSTA SERIEN! Nu är vi otrolig trötta och jag funderar på att övertala Tom om att sova. Det är trots allt en morgondag som ska avslutas vid halv två för hemfärd. Innan dess ska jag ha hunnit färga både Tom och Torbjörn... Utgång på kvällen med bästaste ska bli lovely! Klädångest som vanligt bara....

NATTI!

GRATTIS ELIN!

Idag fyller världens bästa Elin 19 år! Så ikväll ska vi bege oss till järnvägsgatan 19b och äta taco och cheescake! :)

Förövrigt så blev min jeanskjol som jag använt två ggr förstörd igår då nått jävla efterblivet äckel missuppfattat att tuggumi ska slängas i papperskorgen och INTE på sittbänkarna. Sorgliga hjärnskadade idiot...
Sen gjorde jag även ett glosförhör som kanske gick bra.. Och idag har jag prov på en jävla text som min hjärna kan rabbla utantill. >.<