Påskhelg och allt vad det innebär

Nu är påsken snart slut, eller på tisdag börjar väl affärerna öppna som vanligt och sådär. Jag kan inte påstå att jag ätit mycket påskmat i år, dels så är jag inte vidare förtjust i det och dels så har vi bara ätit det en gång, i går hos mormor. Då åt jag fyra köttbullar, två hemgjorda tekakor med skinka på och sallad. som sagt var, inte vidare förtjust i den sortens mat.
Idag är vi bjudna till farmor på påskmiddag, antar att det blir ungefär lika mycket på tallriken där... Inte heller mycket godis har det gått åt för min del. Fick ett påskägg i går av mor och far, men har knappt rört det, chips är mycket godare!

Nåväl, Tom åkte hem nyss. Han ska på Elmia i morgon och stå vid deras egna formel 1 bil som det byggt. Så jag stannar hemma i väntan på att få åka till England på torsdag. Under måndag, onsdag och lite torsdag så ska jag ändå hinna med lite grejor.

- Göra psykologiuppgiften
- Börja med latinarbetet
- Komma på svenskatalet samt ändra lite på ett gammalt hyllningstal
- Skriva fakta om Cancer till projektarbetet


Dessutom ska mor och jag ta en shoppingtur till kd på tisdag, fika, prata och gå i affärer. Måste ju ha nya solbrillor, orkar inte vänta till England. Sen ska vi växla lite mera pund.

Hoppas ni alla haft en fin och solig påsk!
Här i torsby skiner solen, så jag ska kratta bort lite singelgrus från gräsmattan (helt frivilligt!) och sedan sätta mig i solen en stund och sedan ta en härlig lång promenad! =) 

Jag + Solen = SANT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0