Idag sken inte solen

Sista påskdagen och i morgon är det dags för vardag! Skönt tycker jag, slipper godis, påskmat och allt farande mellan släkten. Inte för att det är något fel med min släkt, absolut inte, men det blir bra mycket farande under påsken och rätt stressigt. Idag var i alla fall moster här med minikusin och sambo, mysigt. Han är bra söt den lilla! ^^,
Hur som helst så talade hon om att de skriker efter sommarvikarier på hennes jobb, så jag ska ge Torsby en chans i sommar ändå. Jag kan ju inte förlita mig på att hemtjänsten i Karlstad väljer just mig av måga andra. Man måste verkligen anstränga sig till tusen. Utan sommarjobb kan jag ju i allafall inte vara, då klarar jag mig inte alls.

Fördelarna med att vara hemma är ju alla sköna lediga dagar vid viken, kallnäs och sommarstugan. Dessutom är förhoppnigsvis kompisar hemma och jobbar så vi kan ha härliga grillkvällar och volleyboll spel. PLUS att man slipper sitta ensam hela sommaren i lägenheten då Bea ska vara hemma i Lidköping under sommaren. Nackdelen är att man kanske inte tjänar lika bra här som i karlstad, man kan inte cykla ner till en livfull stad med uteställen för både fika och lunch/mat och jag har inte tid för att inreda vår lägenhet och få upp mina grejor mer än på helgerna och då ska jag ju umgås med älsklingen!

Men jag tar det jag får. Det måste man göra i sånnahär lägen.

Idag har inte solen skinit och det har regnat lite i stortsett hela dagen. Så någon promenad eller cykeltur har jag inte riktigt haft lust med. Fast åt andra sidan så gick jag 1 mil i går och cyklade lika långt med mamma senare på kvällen, så jag kanske kan stå över idag. I morgon blir det heldag med shopping så då blir det mycket "gåing". Hoppas jag får tag på en ljus jeansjacka på second-hand, hittade ju ingen fin i mars då jag var dit...

Har även lite fina påskkort på söta tvilling påskkärring och påskgubbe! Edwin och Wilma sov här fredag till lördag, vi sysselsatte dem med att gå påskkärring, de hade kul och jag tyckte också det var kul att köra runt dem och se hur glada alla gamla blev och hur glada de själva blev. Lyckad dag! :)

Påskgubben Edwin!


 Påskkärringen Wilma!



 
Två söta. :) Visst är jag duktig på att sminka? ^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0