Englands resan!

Äntligen har jag lite tid över och kan dela med mig av Englands resan som var helt super nice!
Jag anlände till Tom på onsdag kväll den 15 april, dagen efter begav vi oss till Svärmor och fick lite mat i magen därefter var det rally till färjan som skulle ta oss över fjorden och till flygplatsen, vi hann precis. När vi väl anlände till England så tog vi taxi till vårt otroligt fina hotell som låg mitt i staden, dessutom fick vi bubbelbadkarl och ac på rummet! =)

Dag 1, fredag 17 april.
Vi utforskade staden lite, var inne i Bullring som är bland Englands största köpcenter, och det kan jag lova att det var!
Vi tog även en fika på Starbucks som nästan har godare Latte än Wayn's, den var större ialla fall. Vädret var sådär... Mitt på dagen mötte vi de andra i Aston Villa Sweden fans och vi drog oss ut till en Aston Villa pub efter en mysig och god mat med några andra i gruppen. På puben var det stor tillställning att vi kommit ända från Sverige, så det var kort tagning och de delade även ut MASSOR av Aston Villa grejor, tröjor, piké, t-shirts, pins, vattenflaskor etc.
Vi kom väl hem runt tolvtiden.

Dag 2, lördag 18 april.
MATCHDAG! Åkte ut till puben efter frukost, Engelskmän är väldigt trevliga och med en så social pojkvän som Tom så hade vi genast en hel hög människor att umgås med! :-) Två timmar innan match var det fullsmockat i puben och när klockan närmade sig matchstart så gick vi alla längs vägen bort till arenan! Matchen var helt otrolig att se på, det var inte precis som att gå på vanlig fotboll, det här är ju ändå ett lag i Premier Leauge! Dessvärre slutade matchen 1-1.. Men vi fick autografer av de flesta av spelarna så vi gick nöjda till puben för en sista öl. Efter det åkte vi hemmåt, svidade om och drog till nattlivet som var lite längre bort. Åt på en indisk restaurang med en trevlig familj som vi umgicks med, efter det gick vi ut på en pub där det var disco, hade det SKIT KUL där med. Kom hem runt 2 tiden, vi gick givetvis hem och en gubbe som var med hade ju gått där tidigare, men det märktes då INTE.

Dag 3, söndag 19 april.
Heldag på stan! Tog första timmarna på Primark som var himmelriket. Allt var skit billigt och jag ångrar nu iefterhand att jag inte köpte bikinis och en såndär självsittande Bh.. Men det är lätt att vara dumsnål. Tog en fika på Ben & Jerry's där vi köpte en varin Milkshake. Därefter blev det en sista middag med familjen och en gubbe till på en italiensk restaurang, sen några öl på puben, sen var det god natt och hej då.

Dag 4, måndag 20 april.
Åter ut på stan nästan hela dagen. Köpte det vi kollat på, besökte saluhallarna igen och fikade på Starbucks! Denna dag spelade Aston Villas reservlag match för 2 £ så den ville vi kolla på! Det gjorde vi, men innan matchen drog igång köpte vi med lite chips och vatten och la oss ute i parken utanför arenan. Därefter gick vi till puben för att säga hej då och tacka för deras vänlighet och sådär. Matchen slutade 2-1 till hemmalaget och de vann hela ligan! :-D Så det var kul. Mindre kul var att vi missade tåget med typ en sekund och fick vänta en timme på nästa. Åt middag på nån gammal skit kebabhörna som vi inte direkt hade räknat med att göra på vår sista kväll i landet, men så blev det. Pizzan var ialla fall jätte god.

Dag 5, tisdag 21 april.
Checkade ut och lämnade kvar bagaget på hotellet. Gick på stan och handlade lite till, fikade och njöt av den underbara solen som vi hade tur att ha med på hela resan! Tog en avslutande middag på en mysig restaurang och sedan tog vi tåget till flygplatsen. Där väntade vi på flyget sen fick vi komma hemmåt. Vi var hemma runt halv tre, och jag var inte så pigg på skolan eftersom jag hade kört hem och hade blivit cp förkyld.

Sammanfattningsvis så var det en underbar resa. Härligt folk, god och billig mat och trevligt sällskap. :-)
Rekommenderar verkligen att ni ska åka till Birmingham, inte lika knökat som London utan mer som Stockholm, större shoppinggator än sthlm iaf.

Ha det bra, nu ska jag ut och skriva på mitt svenskatal.
Btw så fungerar inte mitt sim-kort. Så ring inte eller sms:a, för det fungerar inte ändå...

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0