Sucker!

Bläää... Försöker göra lite inspelningar på mina favoritlåtar. Jag har bara fått till en, än så länge. De andra har jag hållit på med sååååå länge, men blir inte nöjd. :(
I övrigt så har dagen gått riktigt bra, slappat och jobbat, rätt okej kombination faktiskt. I morgon blir det dock ett tyngre pass i form av stängning, men det går bra det också. Kanske hinner träffa michaela lite innan, om jag har tur!

På onsdag blir det eventuellt våffeldag med tjejerna från jobbet. MYSIGT :)
Dessutom hoppas jag Elin kan göra slingor på mig senare på kvällen. Vill få lite lyster i håret nu, det är så fult och tråkigt! Dessutom vill jag klippa mig, men orkar inte det nu. Skönt att kunna ha det uppsatt nu till sommaren och lite lättare när man ska ta hand om barn och vara igår så mycket.


Btw, här kommer ett litet mattips till DIG Malin Holst!

Ugnstekta rotfrukter:

ca: 175-200 grader ugn.

Jag börjar med att hälla lite olja på plåten, spelar ingen roll vilken. Sedan gör jag i ordning grönsakerna som oftast består av:

2-3 Morötter
1/2 squach (stavas?)
1/2-1 gul lök
1/3-1/2 abourgin

Man kan givetvis lägga till potatis, palsternacka eller vad man nu kan tänkas vara sugen på.
I allafall så skär jag morötterna i stavar, liksa så squashen och abourginen skär jag i skivor (man kan ha kvar skalet på den om man vill ha en liten tydligare smak) och löken skär jag i typ klyftor.
Sedan blandar jag allting på plåten tillsammans med oljan och kryddar med de kryddor jag vill ha, sen är det bara in i ugnen och sedan är det klart!

Kan inte säga hur länge det ska vara inne, man får liksom känna sig fram. Men godast blir det om man låter det vara inne jämnt så det blir lite knaprigt och inte allt för mjukt. Men som sagt var, det är enligt mig.

Hoppas du får till det Malin!

Nu ska jag göra mig i ordning för sääääängen!

Puss :*

Kommentarer
Postat av: Malin Holst

Tack så jätte mycket för tipset gumman ;D jag ska försöka göra de någon dag här i veckan, jag återkommer hur det gick, hehe!

2010-03-23 @ 23:23:18
URL: http://talulah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0