Medium

Idag fick jag en dröm uppfylld. I en för tidig 20 års present fick jag ett besök till ett medium, av mina föräldrar. Denna dag, inföll idag och det var med nervösa steg jag knackade på dörren till den helt vanliga lägenheten. Det var en helt vanlig kvinna som öppnade dörren och välkomnade mig, man kan ju lätt ha förutfattade meningar om denna "typ" av människor.

Hon bad mig sitta ner i köket och sa direkt:
-Du är en person som är säker i dig själv, men ändå så är du så fruktansvärt velig. Du kan inte bestämma dig för någonting. (Mina kompisar känner nog igen det där!) Du måste börja resonera såsom att OM det inte är 100% rätt så ska du inga jeans ha, de rätta jeansen kommer då ligga framför dig en dag och då är det 100% rätt.
-Du ska även  snart göra en lång resa och på den här resan kommer du göra många saker som du sedan kommer ha nytta av och detta är verkligen något du behöver för din inre utveckling.

Hon frågade mig sedan vart jag skulle åka och vad jag skulle göra. Usa som Au pair, varpå hon säger:
- Mamman i familjen är väldigt stressad, hon springer fram och tillbaka och bara stressar runt, hennes man focuserar på jobbet och är sällan närvarande och hon är rätt bestämd. Det du ska göra är att stänga din dörr och inte ta in hennes stress, låt henne hålla på, men hon är så otroligt tacksam för att du ska komma! Det är en jätte bra familj och hemmet känns väldigt varmt och hemtrevligt. Dessutom finns det mycket pengar där.
-Hur länge ska du stanna?  (1 år eller mer)
-1 ÅR! Inte längre. Det finns ett halv år någonstans, vad betyder det?
Jag svarar att det möjligtvis kommer bli ett halvår av ledighet och rehabilitering av foten efter USA, innan jag söker till universitet till vårterminen.
-Ja, det är din chans och ta igen dig, samla kraft och tankar och bestämma vad du vill göra.

Sedan frågar jag om jag kommer träffa min pojkvän/ex igen, varpå hon svarar:
-Jag ser att du avslutat en lång relation och det var bra för er båda. Du ska iväg på ditt och han ska i sin tur iväg på sitt, så det kunde inte ha blivit bättre. Ni är ledsna men medvetna om att det är det bästa och båda bör avstå från en längre relation under en längre tid. Ingen omöjlighet att ni kommer att mötas igen. Det enda jag ser som kan gå snett är att du vill ha saker och ting planerat medans han tar saker som det kommer och inte vill ha några direkta planer.

Sedan frågar jag vad jag skulle passa att utbilda mig som.
- Du ska jobba med människor. Du är redan en rådgivare, psykolog som folk går till för att lösa sina problem. Du måste lära dig att säga Nej. Du kan inte bara ta in massor utan att få något tillbaka.
Jag säger att jag funderat på psykolog eller socionom.
-NEJ! Inte psykolog, det är allt för mkt journaler runtomkring som tar upp så mycket, du ska bli terapeut eller rådgivare, hålla föreläsningar. Du måste öva på att prata inför mkt folk, för du har ett otroligt engagemang och kan få med dig människor. Du skulle även satsa på att göra sånt som mig, du har gåvan.

Jag frågar då om jag har någon med mig, eftersom jag känner mig iaktagen och aldrig ensam.
-Du har fullt med energier omkring dig! Du är inte ensam och du kommunicerar redan med dem genom tankar. Om du bara öppnar dig så kommer du förstå. Du förstår redan att de finns omkring dig men du är fortfarande lite rädd. Men, de vill dig inget illa. De vill bara vara med dig, för de vet att du förstår det.

Jag frågar henne om det är någon hemma i huset som vill mig något eftersom jag känner av dess närvaro.
- Det är en man, han går i gummistövlar som är så hemskt ledsen över att han var tvungen att lämna iväg sitt barn. Han sfru dog och hans ena dotter kom hem. Lever hon? Han försöker i allafall nå dig för att han vill att du säger hans dotter att han är ledsen över att han var tvungen o lämna iväg henne. han mår verkligen jätte dåligt den här mannen.

I somras fick jag reda på att mannen som köpte huset efter att det byggdes hade ett sjukt barn som de var tvungna att lämna iväg till ett ställe där alla folk med denna sjukdom hamnade för att dö. Hans ena dotter gav sig av till Norrland för att jobba och sedan dog modern. Mannen blev jätte deprimerad och dränkte sig själv. Det är alltså denna man som nu försöker få kontakt med mig!!! Det är därför jag hör duschen ibland, för att de visar sin närvaro genom vatten och elektricitet.
Så hon bad mig öppna mig och gav mig tips på hur jag kunde gå till väga, för att jag kan redan kommunicera, omedvetet.

Sedan frågade jag om hon fick någon kontakt med pappas bror som dog innan jag föddes:
-Jajjamen! Han blir jätte glad över att du frågar om honom! Men jag får så ont i kroppen, jag känner mig trasad på något vis, jag har jätte ont i bröstet. Hur dog han?
Han blev överkörd av tåget.
-Oj, det är därför jag känner mig så trasad. Men han säger att allt gick så snabbt. Det var som en karusell, upp och runt i luften, sen kände han att det blev så konstigt och sen försvann han till andra sidan. "Sen plockade de ihop mig" säger han. Han är väldigt rolig, skämtar, men ser ändå lite dyster ut.
Sen berättade hon massor med saker som jag helst inte vill dra upp här, men det var mäktigt. Helt otroligt säger jag bara.

Hon skulle hjälpa gubben som förövrigt heter Herman över till andra sidan och det är precis som de säger i det okända. Jag fick tryck över bröstet och svårt o andas, sen gick det över. Det var en upplevelse utöver det vanliga.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Gåshud! Jag önskar också att jag kunde få gå och prata med ett medium. Speciellt efter det du har beskrivit! Hur känns det nu efteråt, blev man inte helt sjukt skakis av allt hon berättade?

2010-04-29 @ 13:34:20
URL: http://xophia.blogg.se/
Postat av: Marre

Gudars skymning! Vad intressant! Min mammas kusin har också kontakt med andra sidan. Såå intressant! Kramar Marre

2010-04-29 @ 21:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0