Efter tio

Jag ser på Efter tio på tv:n, det handlar om självmord. Vändpunkten blev när hon fick hjälp. Endel får hjälp andra inte. Vår kommun har verkligen misslyckats på alla håll och kanter och jag skämms över alla "de högre" som inte gör något. Tänk om de hade gjort det som de var till för att göra, då hade det kanske inte fattats ett barn i den vanligtvis barnaskaran bestående av fyra.


Det är hemskt att tänka på det. Där jag kommer ifrån, för att få psykologisk hjälp så ska du försöka ta ditt liv innan du är berättigad. Säg mig, hur många ska lyckas innan de förstår att det måste ske en ändring? Att säga att man inte har resurser finns inte, då får man prioritera om de vet vad det betyder, prioritera det som är det viktiga, alla oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0