Back home

Nu är jag hemma igen och min sötnos åkte för någon timme sen. Därför passar det extra bra att plugga latinglosor och läsa psykologi som jag inte riktigt hunnit med nu under "ledigheten". 
Resan var bra, stugan var mysig, även om Tom och jag fick det absolut minsta rummet, som var mindre än en båthytt! Jag lärde mig väl åka lite slalom och åkte faktiskt två backar som var 3 km långa! Sen trillade jag i en och fick staven i magen så jag tappade luften, efter det var det bara läskigt med lite nedförsbackar.

Sällskapet var trevligt, hade väl hoppats på fler after-ski kvällar, men skidanläggningen bjöd inte direkt på nått Sälendrag. Så det var synd tycker jag. Men vi fördev väl kvällarna med att spela diverse olika sällaskapsspel och så där, en helt okej kvällssysselsättning.

Under resans gång har jag kommit underfund med lite olika grejor. För det första är det nog bara att inse att jag inte är någon slalommänniska, alla är inte födda till att stå på slalomskidor. Right Elin? ;-) Dessutom tyckte inte min fot att det var kul att vara instängd i en pjäxa då den sista dagen var rent ut sagt smärtsam! Men nu kan jag iaf svänga till vänster också!

Sen ska jag verkligen krama om Tres och Elin. Jag saknade dom massor nu under veckan. <3

Sammanfattningsvis så var det en bra vecka, även om jag faktiskt blev lite stött sista kvällen.
Snart drar jag och Älsklingen till England! Jag lääääängtar jätte mycket. Ska bli super mysigt. Två trevliga resor på kort tid, nice! :)

Btw, så bidrog faktiskt familjen Larsson/Persson till nedsläckningen. Det jag tyckte var pinsamt med hela grejen var att svenska miljöpolitiker inte alls ville släcka ner då de ansåg att det inte gjorde någon skillnad. Hela världen, samma tidpunkt och det skulle inte göra någon nytta alls? Dubbla budskap tycker jag. Är de mån om miljön som de säger sig vara så borde de vara positiva till varje chans då resten av världsbefolkningen är engagerade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0