Väldigt social dag

Hej bloggen!

Jobbet gick bra idag, men blev lite sen på slutet och sen åkte jag bara hem, blev lite omtumlad efteråt. Åkte till biblan och lämnade böcker och lånade Mossvikensfruar för den fick en liten reklam på "linas kvällsbok", först när jag kom hem insåg jag vade den handlade om... Men det är 2 år sen, jag är stark. I alla fall starkare än för 2 år sen, ett stort framsteg.

När jag kom tillbaka till mormor spelade jag lite piano, jag ÄLSKAR piano. Eller det är en Elorgel, riktigt piano är mycket roligare och finare. Packade min väska, beredde mig på hemfärd idag, men inställd. Kanske imorgon? Tog en fika med tremänningen, mysigt, pratade verkligen ut så nu känns allt bra igen, måste bara få henne att förstå att "nej" också är ett ord, inte bara en tanke.
      Direkt efteråt drog jag på nästa kafferep, hem till en gammal tant som hade sommarstuga vid oss. Jag var där jämnt när jag var liten, de var som ett extra föräldraföräldrar. (Mor- eller farföräldrar). Det var skönt att se henne, att hon fortfarande var i farten, hon har inte förändrats ett dugg och lägenheten såg precis ut som densamma. Vi pratade om allt, hon lyssnar och förstår och är kanon!

Dessutom pratade vi mycket om när vi var små, då jag lekte med hennes barnbarn. Därför försöker jag få kontakt med han nu, skulle vara så kul och höra vad som hänt sen sist jag såg han. (Typ 1999) Så jag kan ju alltid hoppas på att få kontakt.

Roligast är att Elin fått lägenhetserbjudande om ett område där det inte bor en kotte under 65 som skulle passa Elin perfekt! Elin borde nog ändra sin profil från 1890 till det rätta, 1990. Eller så läste bobutiken för fort och missade 1900-talet. xD  Dagens höjdare!


Pussen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0