Hej sa Petronella i från plaskeby

Ja, plaskeby kan man kalla Torsby för just nu. Det har regnat konstant hela dagen, så jag är helt deppig. Var med brorsan till Polisen idag, han skulle ha nytt pass. Först frågar hon om han har giltig legitimation med sig. (Öh, nej, hans pass har ju gått ut så vi ska fixa nytt?) Så då måste jag visa mitt leg, Sen måste man betala direkt, så jag kastade mig i bilen för att hämta pengar hos mamma. När jag kommer tillbaka så frågar hon om Rickards person nr och sen kläcker hon ur sig att han måste ha målsman med sig. Först DÅ orkar hon kläcka ur sig det... Då säger vi att vi kan hämta mamma och tanten ser nöjd ut. Men innan vi vänder oss om för att gå så säger hon, ja, fast det spelar ju ingen roll. Båda föräldrarna måste ändå skriva på den här lappen.

Jaha, inget pass på oss. Men över en halv timma tog det för tanten att säga det, att båda föräldrarna var tvungna att skriva på en lapp. Det kallar jag verkligen dumass! Jag hade liksom fixat pengar och vi var påväg att fix en målsman, SHIT. Hoppas inte hon har reda på nått mer än pass, annars blire körit för poliserna kan jag lova er...

Ikväll har jag provat bubbelbadet, SKITnice. :-) Köpte en Veckorevyn förut så den passade utmärkt att ha med och läsa när bubblorna masserade min rygg och resten av kroppen! Nu tänkte jag läsa färdigt tidningen som idag hade mycket om krosideal, bra att de tar upp det. JAg blev skit förbannad när jag såg rubrikerna om att Jessica Simpson var FET! Hon såg ut som vem som helst. Size zero NO THANKS! Är det verkligen ens någon som mår så speciellt bra av att vara så smal?

Nej, det är verkligen dags att ta tag i det där kroppsidealet. Alla ser vi olika ut, men givetvis ska man trivas med sin kropp. Men kom igen, tappa vikt kan alla göra så det är hälsosammare, men när varenda kota och ben syns så kan det knappast vara hälsosamt? Stackare säger jag bara. Det är inte bara dem själva de förstör för genom att svälta sig, alla unga tjejer som ser negativt på sig själva som ser upp till alla dessa kändisar drabbas också. Vem vill inte se ut som sin största idol?

Nu ska jag dyka djupare i artiklarna.

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0