Romresan

Nu är jag (äntligen) hemma igen, min kropp jublade i morse när klockan ringde halv tio och inte behövde gå milvis långa promenader! För promenader, det har vi tagit även om de knappast klassas som vanliga härliga avnjutande promenader. Från kl 8.00 på morgon till MINST 17.00 på eftermiddagen så har mina fötter vandrat runt på kullersten och gått i mängder av trappor vilket kanske kan förklara att min skadade fot verkligen såg skadad ut, svälld med prinskorvs tår... Men inte deppar jag för det inte, jag har sett otroligt mycket på de här 6 dagarna så jag är verkligen nöjd för det har varit en underbar upplevelse!

Dock fick hotellet ett minus då svarta hårstrå hittades bland våra sänglakan och dammråttor stora som strumpor under sängen och fötterna i duschen då man satt på toalettstolen, det är inget att skrika överdrivet högt "hej" för. Men med en träningsvecka som heter duga och platser och byggnader att lägga på minnet i 80 år framöver så kvittar det att min duschkräm är full i svarta hår efter städaren, för mina rumskamrater har gjort kvällarna då vi legat utslagna otroligt roliga även om kroppen helst velat ligga begravd för alltid så har vi hunnit upptäcka en lite del av staden och gjort galna grejor!
Sällskapet vi reste med gjorde givetvis också de extremt långa dagarna roliga och fulla med skratt!

Här kommer ändå en "Höjdpunkts lista" som trion i rum 242 gjorde fram tills dag tre:

Dag 1:
-Ankomst, svarttaxi från flygplatsen med lärarrinna. (Bildbevis saknas dock.)
Regel nr.1 bruten: "Åk aldrig bil med okända romare(Italienare). Värt att notera att chauffören körde 120 km/h på 50 väg.
-Man kan få saker prutade på apotek! Tips: Säg att du är turist och vill ha det billigaste. Voila! 19 kr billigare!
(Kvalité? Don't know)
-Ronjas (min) tandborste trasig, finito, kaputt. Gick av i resväskan. Inhandlade istället en Shrek tandborste för 4 åringar...
-Sandra fastnar i säkrehets kontroll på Gardermoen -> Slutar barfota med skorna genom rullbandet.
-Hårstrå under kuddar och i lakan. Dammråttor under sängarna...

Dag 2:
- Ronja: "Är det där ladugården eller?"
- Lärarinna: "Nej, det är Augustus hus..." (Himlar med ögonen)
- Ronja: "Jaha"
Lärarinna ser uppgiven ut...
-Skaparna av statyerna på Capitolinska museet är optimister på manliga könsorgan. (Bilder kommer snart)
-Anklagade för snatteri på supermarket -> Sandra huvudmisstänkt!
-Prutade paraply från 5 Euro st till 3 för 6 Euro!
-Åt pizza hos en haltande gubbe som var ensam i köket. Sandras skinka blev skärd på platsen i form av ett riktigt KOBEN!

Dag 3:
-Elin tjuvar med Kajsa gratis på Metro!
-Sandra sparkar sönder en del av ett gammalt mosaikgolv i Vatikanstaten. Lärarinnans min är allt annat är nöjd.
-Sandra utskälld i minitrappan med armstöd i form av ett rep. Sammanlagt 600 trappsteg, inget för en xxxl:are.
-Ronja (Jag själv) antastad på Metro. Först smek på rumpan som sedan övergår i hårt könsorgan trängt mot min rumpa! Gubbe 50 + bakom mig...
-Snott sten från Colosseum! (Snatteritakter börjar ta sig!)
-10 timmars gång. Rygg, höfter, ben och fötter ---> UR FUNKTION!

Ja, det var det vi hann med att skriva ned. Hoppas listan kan bli fulländad i framtiden!

Nu ska jag stressa med lite saker. Mer update och bilder i framtiden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0