Mobilköp

Min chef ringde tidigare under dagen och talade om att det nog inte skulle bli något jobb för mig idag för att fläkten ovanför grillen hade gått sönder. Det blev inget jobb eftersom det inte är fixat än. Därför ringde jag Elin och jag hämtade upp henne vid tåget och sen åkte vi till Bergvik och käkade, pratade och hade djupa samtal om hur jävla misslyckad Torsby kommun är. Det har verkligen misslyckats på varenda punkt, prioriteringen ska vi inte ens prata om. Jag vill bara göra nått stort av det hela och visa hela jävla världen hur hemskt det går till. En vacker dag så.

Elin hjälpte mig i mobildjungeln för att ge tips och råd. Min telefon har gjort sitt nu, den bryter och hänger sig mitt i samtal och de senaste dagarna har den varit extrem, jag får inse fakta och ta tag i det hela. Elin hade inskaffat en ny mobil, en touch Samsung, jätte fin men ingenting för mig. Jag har helt enkelt inte tålamod eller smidiga fingrar för en hel touch mobil. Så jag får se mig om i knapp-världen. :P

Jag vill ha en samsung eftersom jag älskar menyerna och allting annat, dessutom har de nämnt i två av tre elektronikaffärer att Samsung är bäst just nu och att Sony Ericsson är värdelöst eftersom det är så ofattbart mycket reklamation. Gör inte mig någonting eftersom jag ändå aldrig skulle skaffa SE.

Jag står mellan två telefoner, en platt vanlig eller en med utskjutbart tangentbord (en minidator modell). Två helt olika telefoner, men det blir nog minidator modellen eftersom den är lite mer annorlunda och lite roligare än den andra. Ska prata med min far, han vet lite om sånt.

Det var dock bara 2 mpix kamera i den jag helst vill ha, men jag behöver egentligen inget mer eftersom jag har en jätte bra digitalkamera och en mycket bra iPod så musikmobil är jag heller inte ute efter.

Bläää... så himla mycket att tänka på när man ska köpa mobil...

     <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0