Misshandlad

Tyra show är riktigt bra, hon tar verkligen upp ämnen som berör alla och dessutom är det mer anpassat för oss yngre. Idag handlade det om tonårsmisshandel och det var några unga flickor och par där för att dela med sig av sin berättelse.
En tjej började gråta mycket och Tyra (förstående som hon är) frågade varför hon grät och då berättade tjejen att hon var tillsammans med en pojkvän i 4 år, han misshandlade henne kontant och bröt till och med hennes arm. Och vet ni vad? Hon ville ha tillbaka henne, för hon tyckte att hon förtjänade det.

Någon som Tyra eller Rihanna förtjänade inte att bli misshandlade för att de var smarta, vackra och de var "någon". Hon själv var en "nobody" och var ul, hon var inte smart och skulle aldrig få någon annan. Den som hade sagt det var givetvis hennes pojkvän.

Jag blir ledsen, så otroligt ledsen. Hur kan någon människa förtjäna att bli misshandlad? Jag hoppas verkligen att jag aldrig får uppleva det, vilket jag inte fått ännu. Men om jag någonsin skulle råka ut för det, hjälp mig om jag inte kan hjälpa mig själv.

Stor eloge til Tyra Banks för nödvändiga och viktiga ämnen!

Kommentarer
Postat av: Jossa

:) Ja det är fördjväligt att vintern "anlänt" redan. Nope inget läsande, ska ta sabbatsår. Dudå? :)

2009-08-28 @ 21:17:22
URL: http://kaleidoscopical.blogg.se/
Postat av: Micha

Då hjälper jag dig innan du vet ordet av det. Puss.

2009-08-30 @ 19:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0