200 kronor åt helvetet

Ja, precis. Två jävla hundra kronor åt helvetet. Jag har nämligen fått min första P-bot i hela mitt liv. Varför? Därför att min p-biljett för en månad framöver (kostade för övrigt 80 spänn) hade trillat ur biljetthållaren och försvunnit halvvägs bakom toningen som är längst ner i kanten på framrutan. Kontrollanten valde att ignorera att Den hade möjlighet att kika ordentligt och gav mig 200 kr i böter istället för att "p-biljett saknades". VÄRDELÖST!

Grrrrr... Är skit förbannad nu och vill bara skita i att betala den när kontrollanten ändå kunde ha ansträngt sig och kollat ner mot rutan, DÅ hade den minsann sett den lilla lappen. Men vad kan jag göra? Det är bara att klistra på smilet och se jävligt glad och tacksam ut, för det är väl det man ska göra?

Egentligen har jag lust och ligga i buskarna i morgon iklädd nått riktigt jävla fult, kanske tillochmed en Scream mask? Köttkniven i högsta hugg och jaga den jäveln tills den river och raderar min böter. Hmm.. tål att tänkas på. Det är nog precis vad jag ska göra.

För övrigt så börjar paniken komma krypande. Min arbetssökande position börjar ta ut sin rätt och framkallar svidande mage och kaos i hjärnsystemet. samtidigt som jag gärna hade velat börja på universitete för läsandets och det nya folkets skull så kan jag inte hoppa på en kurs bara för att jag inte har något jobb. Jag kan verkligen inte, det strider mot varenda cell i min kropp. Det hinns med och ska vara planerat, det sker när jag verkligen vill. Och just nu vill mina celler jobba och fara till USA. Där kommer saker och ting falla på plats hoppas jag.

Nej, någon som har tillgång till en Scream mask? Please, låna ut den är du bussig. Lata kontrollanter borde frilysas!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Fy vad tråkigt :( Det hade ju känts bättre om du aldrig hade köpt en parkeringsbiljett, då hade det iaf varit rättvist! :P

2009-08-25 @ 11:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0