Orientering

Jag var inte nervös när jag gick till skolan idag, 40-50 min skulle rundan ta om man höll relativt högt tempo. Teresia missade också förra året då hon befann sig i USA så vi bestämde oss för att köra tillsammans, det känns alltid bättre att inte vara ensam i en stor okänd skog.
Det gick kanon bra, först ut och när vi skulle till fjärde kontrollen så skulle vi ta en genväg dvs. springa rakt över skogen istället för att gå ut till vägen igen och röra oss efter den. Någonstans gick det snett, genväg=senväg och efter ca:30 minuters svettigt och flåsigt letande så ringde jag Emelie som skickade Jossas nummer, för det var hennes och Elins kontroll vi inte kunde hitta.
Tillslut kom vi fram och vårt fantastiska försprång försvann som en vind.

Teresia kutade rakt ut på en myr och sjönk ner till knäna, jag agerade livräddare och blev själv klassblöt om fossingarna, men upp kom vi och fortsatte letandet efter nästa kontroll. Jag tänkte åka halv tolv bussen till Karlstad, men jag insåg rätt snabbt att det inte skulle ta 50 min.

Nörd Jakob lurade bort hälften, däribland oss. Desperata, trötta och törstiga så tar man givetvis emot tacksam hjälp, synd att vi inte var pigga nog och inse att det var en halvtimmes extra spring.
Efter 2 timmar och 10 minuter ankom vi till målet.
Med näst sämsta resultat och 20 minuter från att bli diskade så kom vi i mål!

Det är fortfarande bättre än att hamna på "övriga deltagare" listan! :P

Så ni kan ju gissa om mina lungor aldrig tidigare jobbat så hårt det här året? Ni kan ju gissa om allt spring och powerwalkande har satt sina spår i benen? Uppför berget, nerför... BLÄ! Ingen fick nog så mycket motion som oss...

Men nu är det gjort iaf, och förhoppningsvis får jag ett betyg i Idrott A inom kort.
Tack alla klassisar som hjälpte mig! :) Guldpärla till er! :*

Nu blir det sängen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0