Jag börjar bli sjuk

Igår när jag och Tom skulle lägga oss så upptäcker jag till min fasa att näsan är igen snora så inte ens en luftmolekyl skulle kunna ta sig igenom näsborrarna. Jag skäler genast ut Tom för jag är övertygad om att hans dammiga ungkarls lya har framkallat en dammallergi hos mig. Jag lägger mig på mitt hörn av sägen och somnar arg som ett bi.

Flera dagar i rad har jag vaknat och bara velat sova i 100 år till, vilket jag inte brukar känna. I morse när jag skulle äta frukost så kände jag mig bara illamående, men hallå? Jag som verkligen älskar frukost och är vrålhungrig på mornarna.
Jag grubblade en sväng på det när jag väntade på tåget i morse, jag håller nog på att bli sjuk. Jag är hängig, illamående, tätt i näsan, slemmig i halsen och allmänt trött. Det får inte vara sant! Jag som har en kanonhelg framför mig och en kalas helg helgen efter, men vad är det man säger? Just my luck?

Idag gjorde jag nått fult, jag skolkade en tysklektion... Jag visste på ett ungefär vad vi skulle göra på lektionen och orkade verkligen inte vänta en timme på nästa lektion och jag visste också med mig att med mitt humör så skulle det läraren säga gå in genom vänster och ut genom höger. Och givetvis glömmer jag verbhäftet i skåpet! (Y)
Jag är inte på topp just nu, nej usch. Inte konstigt när en stor läskig bacill har byggt bo i min kropp, bajs.

I morgon måste jag plugga tyskglosor och Latinska verb i fyra former, yeh. Och jag hoppas det inte blir alltför mycket plugg eftersom jag hoppas på att vara i centrum i morgon kväll. =)

Nej, nu ska jag försöka plugga lite till, innan sängen ropar. (Vilket den gjort i flera dygn...)

Och till Sandra, den överviktiga tanten gick ner 25 kg på 14 dagar sen dog hon. Sorgligt men sant...

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0