Plugg, plugg och plugg..

Ja, jag sitter med näsan i boken, igen! Tyska, ett av de bättre ämnena för jag börjar kännan läraren som är jätte bra. Hur många är det som lektionstid får plugga på ett prov i två veckor? =)
Men jag fick en funderare idag, jag frågade mig själv varför jag går språk. Latin läraren hånade oss riktigt för att vi inte kunde komma ihåg hur man böjde ett visst ord enligt ett schema som finns i en bok vi inte ens har för tillfället och riktigt tryckte ner oss i skorna, samt tryckte ner några i klassen för att de inte hade svarat rätt på några frågor, taskigt!
Usch, dubbelt minus för henne. Men nu är Rom resan bokad,, så det kanske är värt allt slit ändå? 3 månader kvar...

Dessutom är det bara 1 månad kvar tills vi åker till värmen, ska bli underbart skönt! Sandra och jag var duktiga och gick på mattehjälpen idag, och vet ni? Äntligen börjar alla knutar lossna lite så jag förstår lite, det är just nu KANON!


Nej, nu ska jag försöka plugga lite tyska. I kväll blir det nämligen konditionspass på trampmaskinen framför "Bonde söker fru" och "Grey's and anatomy". Vet inte om det stavas så men... Elin och tres har äntligen lyckats nörda fast mig vid programmet! :P


Pussen


Kommentarer
Postat av: L

Ja, jag önskade att jag kunde vara så jämt. Fattar inte vad det är som har hänt, meen det kommer nog till dig med snart sötnos!

Ljus är jättemyyysigt :)

2008-10-08 @ 18:51:11
URL: http://sundaay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0