New Age

Jag har just kommit fram till att min mamma absolut går in i religionen New Age som jag ska ha ett muntligt anförande (läs prov) om i morgon. Min mamma har alltid varit andlig av sig och är troende, men ser Gud precis så som anhängarna till N.A gör, alltså inte som en dömande och skapande person, utan som något som finns någonstans. Så det var väl spännande tyckte hon och blev glad för att det fanns en religion som hon kunde säga sig tillhöra.

Jag har nyss varit och handlat lite youghurt, det blev vanilj/björnbär. Lät väldigt mumsigt och tillsammans med lite färsk frukt från fruktfatet i morgon bitti så borde det bli en kalas frukost! (Y)
Jag åkte vägen genom Ria hem från affären, alltså över femtusen fartgupp, och jag kan lova er att ungefär halva torsby var ute och promenerade idag! Reflexvästar överallt. Kanske har byborna fått sig en knäpp och vill slanka sig inför jul? Eller så kanske de bara vill vara ute och få lite frisk luft? Det var kul att se lite rörelse iaf.

Så nu hoppas jag att jag kan få en promenads kompis framöver som vill ta en timmes promenad på nått bra ställe några ggr i veckan. Just det Sandra, Elin och tres, känn er manade! ;P
Lite frisk luft är bra och jag måste ta bilen till centrum ändå för att slippa gå i äckliga skrämmande kolsvarta mörkret här ute i skogen. Och det är väl ännu roligare att gå på promenad med människor man tycker om och kan prata med?

Och ingen kan väl bli så lycklig som att se på fotboll och hockey i fyra timmar ikväll som Tom? Han lät som ett barn på julafton när han berättade att det först var hockey från sju till nio, sen fotboll från nio till elva. En riktigt sport kväll! Wiho tänkte jag och tackade Gudarna för att jag inte befann mig hos honom just i kväll.

Nu ska jag försöka vara seriös, again.

Pus.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas inte att Annika läser din blogg.

"Tackarna Gudarna för det."

Haha xD

2008-11-04 @ 16:45:23
URL: http://korni.blogg.se/
Postat av: Alina

Hejhopp! Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2008-11-04 @ 16:49:11
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: lexiiiiii

Hejsan :) hur har dagen varit än så länge ?:) Kram lexi!

2008-11-04 @ 16:51:03
URL: http://leexi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0