Livet rullar på...

Vilken dag. Farmor låg lugn och still idag när jag hälsade på, dödligt stilla. Morfin för smärtan och alla hastiga kramper i samband med andningen. Mamma ringde nyss, jag trodde det var över men det är det inte, de ska sitta där i natt...
Någon ska dö och sjukskötarna ger smärtstillande för att man inte ska behöva dö i smärta, det är fint, min gamla farmor är fin, alltid.


Dagens latin lektion gick skit för mig. Alla tankar kring farmor tar kol på mig så jag sa till Annika som det var, jag hade inte pluggat. Istället fick jag läsa min roliga bok om staden Ostia. Världens kassaste bok som man inte fattar NÅTT av. Vi såg även en film, den är 10 timmar och 50 min. Vi såg två avsnitt. Gullan och Frida räddade oss i nöden och var gulliga och hade bakat kladdkaka med grädde och bullar, Annika bjöd oss på kaffe så det gick rätt bra ändå med 3 timmar latin, men min hjärna var någon annanstans, mina ögon krampade med och utan glasögon, det var skit ändå...

Tåget var skit kallt, jag stör mig på att det lltid kommer kall luft när man börjar närma sig Sunne. Tror chauffören att vi har svårt att andas för att det är så varm och tror att det vi behöver är en vagn lika kall som utsidan? En tjej i 25 års åldern satt och stickade en halsduk på tåget, den var lång och säkert varm. Hennes stickor som åkte ihop och skapade ett lite "klick" ljud och tågets bultande, tjutande och eviga "blåsa kalluft" ljud blev bara för mycket! Tjejen som stickade förvandlades till en 50 åring i mina ögon, automatiskt för att hon satt och stickade? Don't know...

Nu ska jag försöka sova, i morgon blir det en morgon promenix, sedan en hel dag på stan, jag satte in lite sparade slantar på kontot tidigare idag så jag ska nog hitta nått fint.

Natti :*

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas du unnar dig något riktigt fint, det tycker jag att du är värd! :)



Skänker en tanke åt din farmor också...

2008-11-20 @ 13:05:31
URL: http://korni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0