Galen panna!

Jag har kanske gjort något otroligt dumt. Imorgon ska jag hålla mitt nationella tal i svenska B. Det har varit klart i veckor, men det har inte kännts sådär super bra och det vill man ju gärna att ett tal ska vara. I dag på tåget så slog det mig att de flesta hade skrivit om något som påverkar oss och mitt fjuttiga tal om "Lyckliga familjen" påverkade ju inte någonting, vem bryr sig om hur lyckliga familjen är jämfört med miljön?! Det var då jag började skriva ett helt nytt tal, om cancer.
Och jag är så glad att jag skrev om det, för nu kan jag äntligen känna mig nöjd med mitt tal.


Nåväl, nu kan jag sova gott. I morgon ska jag skriva ut bilder på OH och skriva ut själva talet plus PM. Efter det ska jag svettas lite med min älsklings Sandra som hade så mycket att berätta så jag är aningen nyfiken nu. =)

Jag har fortfarande inte kommit över att resan är inställd, den kommer nog bli i Januari istället. Det är rätt långt dit, fast nu kanske jag kan fokusera på att få foten bra? Jag missar heller inga prov så det är väl också ett plus, men men.
På fredag blir det nog "sjukis" för mig del. Jag är förslappad, och the family ska dra till K-d med lillbrorsan som ska till hjärt och lung grejset, så jag hänger med dom och kollar på julklappar och en ny mobil ist!
Det kan man väl unna sig när solsemestern gick bort? Jo, det kan man.


Trevlig kväll allesammans!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0