Depp+Huvudvärk= Sant

Vilken dag. Jag gick upp vid tio, tänkte ta en morgon promenix men kroppen ville inte riktigt ut i det kalla morgon vädret så det blev frukost och sen bussen till stan. Jag spenderade 5 timmar på att gå i affärer både i stan och på bergvik! Tråkigt att behöva säga att jag spenderade mer pengar på något som jag uppenbarligen inte fick med mig hem? Äsch, skit samma. Fick med mig en kanon bra mascara som var på rea på H&M idag och en efterlängtad handkräm! Kollade även in julklapps tipsen och jag hade lust att köpa allting för det passade till alla som ska ha julklappar! Mysigt med jul, mer än välkommet!

Sedan insåg jag att det är dags att göra sig av med mina Uggs som jag köpte förra året. Det var ingen vidare hållbarhet på de där stövlarna inte, var riktigt pinigt att gå runt på ljusa dagen med sönderskavda skor. Hittade världens sötaste skor på DinSko, riktigt söta vinterskor och med min köpångest så frågade jag min mamma om råd. (STORT MISSTAG!)

Min mamma är väldigt mån om att man alltid ska få på sig extra grejer ifall det skulle bli kallt, så har hon alltid varit och kommer alltid att vara. Vid jackköp ska man alltid få på sig en extra tjock tröja under jackan, får man inte det eller att ärmarna åker ner när man sträcker på händerna så är jackan för liten så ni kan ju gissa hur stor jackan blir den dagen det inte är -30¤C ute. Samma sak mer skor, vinterskor. Får man inte på sig ett par sockor i vinterskor så ska man inte ha just de vinteskorna heller, så ni kan väl gissa hur disskusionen blev idag när jag ringde och berättade att jag inte fick plats med sockor i de söta vinterskorna? Jo, precis. Jag la på, blev sur, ställde tillbaka skorna och gick till bussen och Tom fick ut för allting så nu är han på engelska och är skit sur på mig, mysig kväll.

Jag ångrar att jag inte köpte dom, som i helvetet också. Speciellt när jag upptäckte förut att det är två stora hål i de gamla uggsen. (inte konstigt att jag blir klasblöt om fötterna när det är regnigt eller snö!) Nåväl, man lär sig läxor lik som jag gjorde idag. Jag ska sluta rådfråga alla, från och med nu ska jag bara bestämma mig för vad jag vill ha. Den svåraste utmaningen hittills. >,<

Och som grädde på moset, jag har världens huvudvärk men hittar inget annat än ipren. Just idiot ipren som jag inte får ta 8 dagar innan operation, gissa om inte just idag är 8 dagar innan? Ofc.

Nu ska jag försöka duscha i kokhett vatten och försöka slappna av, stående. Jag önskar det fanns BADKAR här!

Out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0