Att vaka över en döende

Min gammel farmor har hållt länge i livet nu och varit nära flera gånger, men alltid kämpat sig uppåt. Hennes värsta dröm är att behöva dö på sjukhuset eller på ett ålderdomshem, och hon har varit på båda ett antal gånger men nu ser det liksom mörkt ut. Och idag skulle mamma och jag gå upp och hälsa på efter tre tiden, men redan innan nio fick jag sms av mamma att det var jätte dåligt med henne.

Så mormor, morfar, mamma, moster Anna, Jag och morfars bror har suttit där i omgångar, från 9 till 7 ikväll. Vi får se vilket besked vi får i morgon.
      Det är rätt sorgligt att någon som verkligen hängt med i hela mitt liv helt plötsligt går bort, vilken otroligt hemsk känsla. Men man måste ju ändå försöka se det hela possitivt, hon har gjort sitt nu, hon vill inte sitta i en rullstol och vara beroende av att massa folk ska komma och ta hand om henne. Jag förstår henne. Gamla farmor... <3


Som sagt var, i morgon är en ny och en annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0