Tror du på gud?

En fråga som säkert alla har ställt sig själva, eller undrat över är om Gud verkligen finns?
Hur vet man att Gud är en man? Det heter ju "Fader vår" och inte "Moder vår", så jag antar att man anser att Gud är en man.

Själv så tror jag inte på bibelns Gud, jag tror på skyddsänglar, andar och andra ting som inte har någon förklaring.
Men jag tror att religion är något bra för den som verkligen tror på det, det är nog många som känner trygghet i att ha en 'Gud' att vända sig till och finna tröst i. Men utan religion så hade det nog inte varit några krig, eller har jag fel?

Vad tycker/tror du?


Kommentarer
Postat av: Jessica Anshagen

Hej,

Bra skrivet på blondinbellas sida förut!
Var jätte gärna med och tyck till på min sida!
Kram

2008-05-05 @ 16:02:56
URL: http://www.jessi.se
Postat av: michaela

Yes det gör jag.

2008-05-05 @ 22:21:01
Postat av: Sofia

Tyvärr (eller vad ska man säga?) Tror jag inte på Gud. Jag har sett för mycket orättvisa och för många hemskheter. För att tro att någon skulle förtjänar det. Och jag har nog aldrig tvivlat, det finns inget som hänt i mitt liv, som har hänt på ett så oförklarligt sätt att det skulle bero på Gud. Jag tror däremot på Ödet, jävligt hårt!!

Over and Out.

2008-05-06 @ 20:47:16
URL: http://missxophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0