Året var 1991

Ja, i dag var jag och hämtade ut pengarna på Swedbank som tydligen var mina. Pappa hade hittat papprena då han kollade i nån pärm, vilket var konstigt att de satt på Swedbank då vi har Nordea. Hur som helst så tyckte pappa att jag skulle sätta in pengarna på mitt riktiga konto istället för att ha dem på en bank vi inte har något att göra med, så idag gick jag dit.
Kommer fram med mina papper och talar om att jag har pengar på banken, gubben var trevlig och jag behövde inte ens lämna ID! :O Aja, sen kollade han pappret's kontonummer och småskrattade lite och konversationen löd ungefär så här:

-Jo, visst har du pengar här och de har suttit här ett tag!
-Jasså? Vi hittade papprena för ett tag sen och vi kommer inte ihåg varför vi satte in dom på den här banken.
-Det kan jag förstå, för dessa pengar blev insatta i mars 1991, då du var knappt ett år! De är insatta för att du skulle kunna vara med i något som kallades Miljondragningen, men det upphörde ju för många år sen.
-Va? Haha, då är det nog på tiden att jag sätter in dem på mitt riktiga konto isället.
-Ja, det tycker jag du ska göra, det är inte någon idé att de sitter här inte.

En trevlig gubbe. :) Så nu är jag några lappar rikare, vilket verkligen behövdes!
Mitt horoskop stämmde! Jag skulle få lite klirr i kassan stod det. :D

Aja, men min packning inför de 5 kommande dagarna trycker ner mitt lyckliga humör... BLÄ.
Top Model final idag, YES!

Tjosan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0