Topp Shopp!

Vilken rimmande rubrik. :] Men faktum är att det har varit en topp shopping dag för min del. Ni vet det där skinnjackan jag tjajat på? Skorna jag inte orkat köpa? Allt fick jag med mig hem idag! Och jag har verkligen insett att mina föräldrar är de bästa i Världen. Ibland funderar jag på om jag verkligen hamnade i rätt familj...

Mor & Far betalade mina inköp idag och jag är dem evigt tacksam. De betalar inte mina grejer annars, men idag ville de ge mig sakerna eftersom jag så länge suktat efter dem.

Nej, jag är inte bortskämd. Bara för att ens föräldrar betalar någon gång i bland betyder väl inte att jag får allt jag pekar på? Nej, de vill unna mig det eftersom jag är så hjälpsam hemma. Och det tycker jag är helt okej, jag är ju inte beroende av att de köper mina grejer, jag hade ju råd och det vet dom också.

Så jag är glad och lycklig.
Träffade en ny tjej idag, Tom's kompis flickvän Shauqline, en trevlig och pratsam tös! Åkte till Bergvik och kollade läget, fick mig ansiktsmask och nylonstrumpor.

Beck och nacho chips sen! :)
Nacho chips kanske är fetare än vanliga chips, men vad spelar det för roll om man äter det en gång i veckan och rör sig ofta? Många är väldigt rädda för fett, jag förstår att man är det. Men om man rör sig regelbundet och inte lider av fettma så äre klart man ska njuta! :) Njutning behövs verkligen, och man kan unna sig det. Man går ju inte precis upp 5 kg för lite creme fraiche, dipp eller annat.

Det är nice att njuta, hellre en fet paj än någon dyr fettfri äcklig paj som man trycker i sig för att det är nyttigare. Håller ni inte med?

So long!






Kommentarer
Postat av: Robert

Inget illa menat Ronja!
men det är just allt små ätande av chips/dipp som man blir fet av! även fast man tränar! tro mig jag vet. har vart på rätt många föreläsningar om just sånt här :P

2008-03-02 @ 17:52:38
Postat av: Ronja

Robert, jag vet vad du menar. Men hur då småätande? Chips en fredagkväll med dipp blir man väl inte fet av? :S Eller, jag menar, vi äter ju på samlad tid, inte utspritt under hela helgen. :P Eller blir man fet av den timmen man äter de på fredag kväll? :S Jag är inte så insatt men en timme en dag iveckan? :S Aja, du vet väl! ^^

2008-03-02 @ 22:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0