Hjärnförvirring

Puh, idag har det varit hjärnans dag, tror aldrig jag behövt ansträngt mig så mkt som idag med att tänka... Vi har en dag som består av alla möjliga språk man kan tänka sig, på köpet är tre av lektionerna i samma sal och direkt efter varandra. Så det var lite jobbigt att skriva ihop engelska uppsatsen sista timmen kan jag tala om, men det gick. Efter ett tag uppfattar hjärnan iaf att det är just 'det' språket som man håller på med. Well, det är väl så det är att vara Humanist? :P

Idag har jag gjort mycket hemma, eller rätt mycket iaf. Diskat, tvättat, lagat mat, eldat, handlat, ja det mesta man kan göra i ett hushåll igentligen. Behövde köpa mig varm o'boy i skolan idag, 7:- för varmt vatten och pulver i en hyffsat stor kopp är  väl överkomligt men när jag på eftermiddagen vandrade dit igen för att pröva te denna gång så kostade det minsan 7:- då också! En kartong med Lipton te kostar typ 21:- vilket innebär att jag får tre påsar te i skolans cafeteria i stället för en hel kartong på Ica. De får ju inte göra någon vinst sägs det, men det måste de ju göra? Aja, jag var i extrem behov av det så jag fick punga ut helt enkelt...

I morgon blir det fika med brudarna! Myyyyyysigt! (:
Sen en annan rolig grej är att Skurtis har börjat på körskolan så jag kommer se henne varje måndag 7 veckor framöver. :D

Nej, mer te och honung och lite tv blir det nu!
Ha det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0