Boktips

Har börjat läsa 'jag saknar dig, jag saknar dig' av Peter Pohl för tredje gången nu. Har aldrig skrivit en ressencion av den underbara boken, men nu tycket jag att det var dags. Boken är verkligen toppen bra, jag grät mig igenom typ 30 sidor, den är sååååå sorlig. :'(  Ändå berättar boken redan på första sidan att en av de två tvillingsystrarna kommer dö, men det blir liksom så totalt oväntat ändå på något vis...

' Nu är det april månad och hemma i Rosengården sitter två flickor, Cilla ch Tina heter de. Enäggtvillingar är de och ska fylla fjorton år i sommar. Men det får Cilla inte vara med om - hon kommer snart att dödas i en trafikolycka. Det är det vidrigaste som har hänt mig, och jag berättar det med en gång, för det här är inte menat att vara en spännande story med ett fiffigt slut som måste hållas hemligt till sista sidan, utan det handlar om Tina som blev kvar, i livet utan Cilla.'

En läsvärd berättelse, har nog aldrig förr läst en berättelse som varit så djup som denna. Den berörde mig väldigt hårt och jag hoppas att Ni som läser den kommer uppleva samma sak. (Om ni läser den)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0