Bert Karlsson

Idag var det meningen att jag skulle gå till Universitetet för att kolla wettergren dagen, dagen då alla ungdommar på gymnasiet ställer ut sina idéer på eget företag, om man har något vill säga. Jag gick inte dit för den skullen, nej jag gick dit för att vara med Tom, samt göra lite skolarbete. Men det blev att vi kollade runt lite ändå, det var kul, rätt konstiga idéer fanns det som man kanske inte riktigt förstod meningen med, men men...

Sen kom dagens höjdpunkt, Bert Karlsson skulle komma och föreläsa om hans liv i branschen som egen företagare, och jag tror att det var en av de bästa föreläsningarna jag varit på! Den som informerade lite innan själva 'schlager stjärnan' själv skulle komma in var ingen mindre än Pölsa. (Smala sussie) Givetvis bjöd han på många roliga skratt och Bertan klarade det också gallant.

Jag har alltid sett Bert som en väldigt rak och ärlig person som kanske säger en gång för mycket vad han tycker om den, den och den ja nästan elakt elak på något vis, men idag ändrades bilden. Han var rolig, hade många otroligt roliga skämt på lagret och det var faktiskt riktigt intressant! Han berättade även sin tid inom politiken och nämnde inte bara en grej som har en svart baksida innom det området, det var intressant, för det var verkligen mycket som hade tystats ner i just svenska riksdagen. Det var verkligen dagens höjdpunkt!

Nåväl, i morgon ska jag iväg hemmåt igen, tjoho.. IT!
Mor & Far åker till Holland på fredag morgon, jag ville inte med. Så har hela huset fritt hela veckan
.

Åker hem för två timmar musik i morgon, orka? Nej, faktiskt inte..


Tlls vidare!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag var också där :P
Tyckte det var lite segt, hans skämt var dock kul :P
Men han som var före honom var mycket bättre ^^

2008-03-12 @ 21:43:18
URL: http://eeeelin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0