Förintelesen

Brorsan har prov på andra världskriget, där ibland förintelsen. Och när jag tänker efter så är det fruktansvärt mycket som jag kommer i håg från 9:an. Kanske för att det är så intressant, för det tycker jag verkligen att det är, sorgligt intressant kanske ska tilläggas, för jag blir ju inte precis upphetsad av att läsa det...

Har nu bestämt mig, jag vill åka till Auswitsch i sommar, någon som vill med?
Känner verligen att man måste se ett sådant ställe för att förstå hur hemskt det egentligen var, och vem vem. Snart kanske det stängs igen efter att så många turister varit där och sliter ut.
Jag vill inte åka själv.

Skriv i så fall en kommentar!

Fy, att det egentligen fick ske? Jag förstår verkligen inte... Det är jobbigt hemskt att bara tänka på det. :S

Usch....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0