Är det störsamt?

Det blev en lång natt, helt själv. :( Men vid åtta tiden i morse så kröp sötnosen ner bredvid mig under duntäcket! My-s. :*
Vaknade vid elva, gjorde sjukgymnastik och tränade teori i 1,5 h, så nu kan jag väl lite om bilens uppbyggnad med kross, chassi osv. Inte alls länge kvar jue! Börjar bli lite nervös för att jag inte kommer hinna, men det blir rå-plugg varje dag framöver nu.

I går lyssnade jag på Håkan Hellström, (surprise!) denne man som sjunger så otroligt falskt i bland så man nästan får skavsår i öronen har jag nu vänt andra örat till. Hans musik är riktigt bra faktiskt, även om det inte låter helt bra så älskar jag de flesta melodierna, så ni kan ju gissa vad jag har på min mp3? =P

Hur som helst, jag lyssnade på en låt som han sjöng 'de slänger silver och pärlor för svin'. Det var nog första gången i hela mitt liv jag hörde det "ordspråket" utanför det gula Dixit häftet med latin sentenser. Men, vad betyder det egentligen?
"Att kasta pärlor för svin."?
Det satt jag och funderade hårt över igår, samtidigt som en annan tanke slog mig.
Jag hade inhandlat en liten påse med baby-morötter som jag skulle ha som tilltugg på den 4 timmar långa buss/tåg resan och när jag satt där och knaprade så vände sig en tant om var tredje sekund och kollade på mig. Var det så att hon fann mitt morotsknaprande som en riktigt irriterande störfaktor i den tysta bussen? Eller var det så att hon var nyfiken på vad jag åt när det knaprade så gott?

Ja, jag vet då inte. Jag plockade ner påsen och sen gick tanten av.
Är "ljud" irritersamma när man åker på bussen/tåget och det är helt stilla så ljudet verkligen utmärker sig?
Hade du stört dig på mitt knaprande ljud?

Kommentera NU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0