Pimpling

I går vare frilufsdag som gällde! The gang hade valt att åka till mattila och pimpla, lite omedvetna om platsen så hamnade vi ialla fall ovanför nyskoga och vi fick norsk teckning. :P
Där blev vi välkommna av gubbar som antagligen fiskade på heltid för de visade vart de brukade tälta 10 dagar i sträck osv, men efter en kvart fick vi inta placering. Vi placerade oss långt mot land och det var dött...
Men ngt hände de sista minutrarna, jag var själv för de tre andra mupparna (läs Sandra, Elin och Therese) hade gått upp till elden i skogen för att värma sig.

Kanske var det så att fiskarna kände dålig närvaro när mina smurfar till kompisar var där, men när jag var själv och jag och Sandra hade matat hela hålet med räkor så nappade det! Och jag skrek och skrek, och så tog fisk helvetet med sig drag och krok! >.<
Åkte hem trötta av all frisk luft. Kan tala om att vi fick med 3 fiskar hem på 53 pers.


Och idag då. Vaknade i morse, en minut innan klockan ringde och det var bajs mkt snö ute!
Skulle gå till bussen, trampar så klart på en fläck och drar mig nästan i, ryggen blev lite knäckt. Sen så vänder jag mig om för att säga till brorsan att inte gå där och så tar jag ett steg framåt och smach! Rakt i backen...Vilket man ska undvika när man äter waran.
Åkte till skolan ändå, mamma ringde vid tio och sa att jag borde åka till akuten eftersom jag kände mig slöare än vanligt.

Mormor hämtade mig, fick vänta en timme på akuten, sen kom det en suris som satte sig mitt emot, frågade frågor som typ: Äter du waran? varför? Har du ont? Du har brytit foten? när?
Ja, sen skulle han kolla röven. PINSAMT! Och självfallet hade jag inte vanliga trososr, utan ett par string som det står 'fredag' på. Orkade inte sätta på mig rätt dag ens. Jag höll verkligen på att dö.. Usch! :P

Suttit med filosofin hela dagen, nu ska jag softa!

Herrå!

Kommentarer
Postat av: Sofia

"Tros- incidenten" kan endast hända dig va? Det är liksom synonymt med dig att sådant händer.. tyvärr sitter jag här och skrattar! Det var väl lite komiskt ändå? Men du kunde väl tagit rätt dag på trosorna iaf?? :P

2008-01-31 @ 18:39:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0