Jävla kollektiv trafik i Torsby kommun

DAMP! I dag gick jag upp lika tidigt som vanligt (06.45) för att hinna med bussen till skolan som går 08.45, i vanliga fall kanske vi ska lägga till. Stod och vänta och vänta och vänta medans det blev kallare och kallare, men ingen buss. Okej, väntade tills 8.10 sen körde mamma oss till skolan. Härligt, har köpt ett busskort för 345:- och får ingen buss? Jag var inte lite arg. Idioterna (torsby kommun) sätter utt hållplatser överallt eftersom de bytte till ett lokalt system, det var inte längre "skol-buss" utan allmän buss och priserna höjdes radikalt.

Fine, tänkte alla elever som måste ta skolbussen varje dag, inte så mycket val precis. Hur som haver så blev det nog inte som planerat för denna "underbara" kommun. Bussarna struntar i att åka förbi massa hållplatser på hemvägen och tydligen dit vägen också eftersom den struntade i oss idag! Hur kan man vara så dum då att höja priserna och sätta hållpaltser där bussen inte 'vågar' åka på vintern? Det gör mig rasande!

Mamma ringde busstationen idag och klagade, han påstod att han  körde in vid graneviksparken. Bara det att alla folk som står efter den vägen också blev utan buss och även Sandras rätt fyllda hållplats. Han hämtade bara upp folk på en hållplats och struntade i resten! Och inte nog med det, bussen var jätte sen och man var tvungen att betala! Hur sjukt är inte det då? Strunta i att plocka upp folk och sen måste man betala för att komma 25 minuter sen? Jag fattar det inte...

SKÄMS Torsby traffik.

Med dessa ord avslutar jag detta hetsiga inlägg, ursäkta mig men jag är riktigt upprörd.

Over and out!


Kommentarer
Postat av: Anonym

08.45 kommer väl då inte bussen iaf? Den kommer 07.45 ;)

2008-01-14 @ 18:47:25
URL: http://Korni.blogg.se
Postat av: Anonym

Vännen, ursäkta dig inte för att du är upprörd. Det är okej att vara upprörd. Puss

2008-01-15 @ 10:06:51
URL: http://michaelasreality.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0