I'm back!

Kom hem för tjugo minuter sen kanske, packade upp datorn och satte i gång den. Klent med internet i Sälen kan jag påstå. Har varit ett bra helg bortsett från min dumma förkylning som verkligen varit jobbig, så sjukanmälningen i fredags var faktiskt äkta, hade aldrig pallat att gå till skolan med ett huvud som var på vippen att sprängas och näsan som rann all the time.

Har ju inte åkt skidor, inet ens längd eftersom foten inte alls känns bra just nu. "/
Har suttit i stugan och gjort lite skolarbete, gått små promenader och bara mått gött, eller ja, försökt mått gött iaf.
Bastat en hel del vilket var underbart, avslappnande och skönt, vi har spelat spel, ätit pasta alla dagar utom idag då vi åt buffé som var klockrent gooooood. Muuuums*
Festat med våra grannar som var Mirja typer allihop men skit härliga personer. :)
Har även åkt Ice cart, det är go cart fast man kör på is så det slirar som i helvetet! Hur häftigt och coolt som helst, sladdade på som bara den. :P Dock gick det aldrig snabbare än 60 km/h men det räckte gott och väl, så heta på gröten som vi var så hade nog en eller två olycker inträffat om det gått snabbare :P

I går vi fick vi besök av Gustav och två andra, mötte honom med blandade känslor men det gick bra tillslut. Kom fram till att deras språk de pratar där de bor är inget mindre än Fornsvenska! Det är häftigt att en by pratar ett språk som ingen fattar men som är grunden för det svenska språket. :O Coolt tycker jag och funderar på att lära mig det nu när de ger ut lektioner iaf i Uppsala.

Hur som haver så vaknade vi tidigt i morse, sju stod klockan på när vi började packa, städa och äta.
Klockan nio begav vi oss till backen och jag till värmestugan. Åkte hem vid halv tre, stannade i en sportaffär och sen bar det av. En härlig helg kan jag lova er, nästa år ska jag åka slalom. Sandra får vara min personliga tränare i nalletassen sen får jag förbereda mig på de 75* lutnings backarna! (Y)

Säger så, hej då!

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hur många besökare har du per dag?

2008-01-20 @ 18:16:47
URL: http://hjartaallt.blogg.se
Postat av: Evelina

Hur många besökare har du per dag?

2008-01-20 @ 18:16:59
URL: http://hjartaallt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0