Burn me down

En dag som jag verkligen fått massor med saker gjorda, härligt.
Dagens 'har-gjort' lista:

-Nästan gjort klart Svensk arbetet, inte många texter kvar nu!
-Sjukhuset
-Shopping tur till Sunne med mamma, mormor & morfar. Övningskörde vilket var riktigt bra då Sunne faktiskt har några rödljus och jag blev en bil-erfarenhet rikare.
-Pluggat tysk glosor så hjärnan blöder, pluggade inte alla i går då älsklingen var här. Så nu kan jag dom, + allt annat. (Y)
-Tagit ett långt avkopplande bad, lugnande och äckligt skönt.

Lite av varje som sagt, men sjukhus visiten var skönast och roligast, alltså psykiskt. Min fot har ju varit jätte svullen ända sedan gipset åkte av och idag fick jag bekräftat av att det är blodproppens fel. Nice, då kan jag med andra ord inte köpa några 'finare' skor på ett tag då jag kommer behandlas med Waran (blodtunnande) i nästan två månader till.
Men det var inte det han brydde sig om, o nej.

Doktor Tysk tryckte sina fingrar in i min fotsula och det gjorde ont, sen bad han mig gå över golvet och konstaterade att jag var plattfot. (nytt? Nej, jag har vetat det sen jag var 7 år.) Så han ansåg att varför jag hade ont i foten var inte för att den varit bruten utan för att jag var plattfot! Så nu har jag fått tid till ortopeden för att få inlägg. Hmm.. jag bara gapade, jag vet att jag är plattfot men har inga problem med det längre. Aja, sen tyckte han att stödstrumpan skulle användas hela tiden och jag frågade om de inte hade en med hel fot eftersom den jag har nu visar tårna och tårna blir svullna eftersom det pressar ut massa blod och får ont ibland.
Svaret jag fick var:
"mm.. så är det."
Då skrattade jag, gick därifrån och kände mig inte alls klokare.
Lyckat besök, så nu ska jag få inlägg.

Wiho, hej då alla snygga skor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0