Superwoman och nyårsplaner

Idag har jag verklien kännt mig som en riktig superwoman som inte suttit ner en endaste minut typ, frånsett nu. Har haft fullt upp sen jag öpnnade mina trötta ögon. Kort sagt, jäkligt mycket att stå i nu innan nyår!

Men nu är allt klart, biljetter till Arena är köpta, maten är bestämd så baby o jag ska storhandla i morgon. Sen har jag ju slitit med den här lägenheten också så stackrarna som ska sova här inte får astma eller framkallar dammalergi då Tom är kassast i Sverige på att städa! Men nu skiner den och luktar rent och fräscht igen. =) 
Ja har städat själv, jag är en typisk person som gillar att göra saker själv då det kommer till städning och diskning, iaf när Tom ska hjälpa till. Kan killar städa ordentligt? Tom står lågt på den listan, men jag gillar han ju ändå. :*

Nåväl, nu tänkte jag vila lite o se om det är nått bra på tv. I morgon kommer mammi och pappi till stan så jag ska handla med dom. =)  Hoppas rean ser bättre ut och att alla galna reafreak lagt ner nivån lite så det inte ser ut som ett slagfält i affärerna!

Pust och hej!


Kommentarer
Postat av: Michaela

Alla kan städa.

Har man dock växt upp i en könssegregerad miljö, där man lärt sig att killar inte behöver städa, för det gör flickorna åt dom, har man aldrig behövt bry sig om saken.

Endel verkar tro att genen för att veta hur man städar upp efter sig sitter mellan benen, och att bara halva världens befolkning föddes med den. Det är väl lättare att skylla på det, än att ta på sig skulden för hur man uppfostrat sina barn. Vilket ju är grunden till vad man gör och inte gör som vuxen.



2008-12-30 @ 07:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0