Töntigt

Jag läste Blondinbellas pojkväns blogg och jag säger bara att jag tyckte det var en flopp... Men egentligen, varför skulle han erbjuda något annat i läsväg? Hur som helst så skrev han i ett inlägg att tjejer som sa ordet "bajs" var töntiga, omogna och det klassades inte alls som en femenim grej att säga just det ordet, det var äckligt.
Frågan jag då ställer är, vad är passande för en tjej att säga då? Jag menar, lever vi inte i ett samhälle på 2000 talet som faktiskt börjat få bort kvinnoförtrycket? Och så kommer sveriges mest omtalade och mest välbetalda tonåring's pojkvän och talar om att ordet Bajs passar inte att komma från en kvinnas mun, vad fan ska vi säga då?

Ska kvinnor prata om hur underbart det var att shoppa loss på Nk och köpa en svindyr väska som man kan ha sin nakna lilla råttliknande hund i? Om vi inte ens kan nämna det ord som faktiskt är en mer naturlig händelse än sex, ja vad får man då säga? För att inte hamna i ett "tönt" register?
Jag säger ordet "Bajs" flera gånger i veckan, och jag tror inte att någon av mina kvinnligare vänner eller manligare tycker sämre om mig för det. Jag vet flera stycken som talar öppet om att de ska på toaletten för att bajsa,
Jag kan faktiskt använda ordet Bajs som en svordom när något gått åt helvetet, eler om jag glömt något eller liknande.

Vad tycker du? Är Bajs ett ord som inte passar kvinnor/tjejer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0