VÅREN ÄR HÄR! :D

WIHO! Glädjeskutt på flera meters höjd är det idag! :) Himlen är alldeles klarblå och för en gång skull så sjunger fåglarna med till en värmande sol istället för gråa moln som ger regn titt som tätt.
Jag cyklade till och från skolan idag, en mil sammanlagt så jag behöver inte röra mig så mkt mer idag tycker jag. Men det var äckligt varmt på hemvägen, cyklade i min tunna tröja bara och var dyng svett när jag kom hem!
Så jag satte mig i solen, med bikiniöverdel och det var riktigt varmt, bahaglig vårvärme kallar jag då det. Lite färg, lite fräknar och hundra miljoner gånger piggare!

I morgon är det begravning... Mina känslor inför det är för tillfället okej. Har inte hunnit tänka så mkt på det, men i morgon när man väl sitter där så kommer det vara jobbigare än jag någonsin kunde tänka mig, brukar bli så.
I går, innan jag somnade, så var det Ewa's ansikte, kropp och röst som jag såg och hörde framför mig. Rätt läskigt, det var så tydligt, så levande tydligt. I morgon får hon vila i frid, för alltid.


Vi säger så, så länge.

- Mormor? Kommer mamma träffa pappa i himmlen?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja, äntligen! Jag har både cyklat och solat idag, helt otroligt skönt! =)

2008-04-17 @ 19:47:57
URL: http://Korni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0