Skol paus

Sitter på biblioteket nu, vi har ledigt en timme...
Tyska grammatiken har äntligen slagit rot i min hjärna, äntligen förstår jag när det ska vara die, das och der och sedan ein & eine. Pluspoäng till mig! Tyskan idag var flum, E, S & Jag var flummiga, vi tycker om att skratta helt enkelt, speciellt när vi tyckte att vår tyskalärare sa att de bodde i Satsen, fast senare kom det fram att det visst var sachen (uttalas saxen). Då fnissade vi faktiskt så mkt så att Linda blev lite purkis. ^^

Roligaste den timmen var iaf:
-Så du tror att Vater (pappa) är ett  femenimt ord?
-Ja. (helt seriös)

Det tyckte vi också var roligt! :D

Vet inte om jag hinner uppdatera något i kväll, ska bort på fest med mat och dryck. Så ikväll hoppas jag på en trevlig kväll och imorgon blir det praktik dag!

Tjohejsan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0