Det är kvällen

Nu har ännu en dag lidit mot sitt slut, strax iaf. Men först är det Top model, sen blire tidig säng för att sedan gå upp skit tidigt i morgon och resa från älsklingen...
Tycker dagen har gått riktigt sakta idag, känns som att det var miljontals år sedan jag kom hit, fastän det var vid två tiden i dag. Har hunnit med att plugga i solen, åkt i Lars bmw då han själv var chaufför, en minitur på bergvik och ätit årets första kulglass! Och hör och häpna, jag fick smaska i mig hela glassen utan att den gick sönder! ;P

Halv kollar på nya serien 'frusna män söker kärlek', kanal5:s motsvarighet till Tv3:s 'ensam mamma söker' som gick tidigare i vinter. Ja, det finns program till allt...

Har en fråga jag gärna vill ha många kommentarer på!

Ska man hindra en pojke från att klä sig i klänning, leka med dockor osv.?

Kommentarer
Postat av: Michaela

Absolut inte!
Det var det dummaste jag hört! Man ska istället uppmuntra det! Inget gör mig så illamående som människor som gör skillnad på barn beroende på vilket kön de har, såna människor ska inte va i närheten av barn för de förstör bara.
Och sen suckar de över att vi inte kommit längre med jämställdheten. Vi som verkligen kämpar för jämlikhet måste fortsätta uppmuntra just det du frågade. Att ha klänning sitter inte i flickors gener som många verkar tro. Och att leka med bilar sitter inte i pojkars gener. De kan lika gärna leka med dockor men samhället säger att det är "fel", vilket det naturligtvis inte är! Man blir ju mörkrädd. Nej, låt oss kämpa för RIKTIG jämlikhet där det är okej att utvecklas sin egen väg oavsett om man råkar bli tjej eller kille, inte bli påklistrad en falsk fasad bara för att det "passar bättre in".

2008-04-23 @ 22:30:45
URL: http://michaelasreality.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0