6 April 15.30

Två barn har nu förlorat sin mor, efter att deras far begick självmord. En mor och far har nu förlorat 2 av sina tre barn, denna gång sin dotter. En bror har nu förlorat sin lillasyster, efter att ha förlorat sin storebror. Två andra barn har nu förlorat sin enda faster, och en mor och sambo har nu förlorat sin svägerska.

De två barnen är mina kusiner, brodern är min pappa.


Hur kan världen vara så jävla orättvis? Det finns ingen rättvisa i att ta ifrån två barn den enda föräldern de har kvar! Det finns ingen rättvisa i att ta ifrån en mor och en far sitt största barn och sedan sitt minsta och det finns absolut ingen rättvisa i att ett syskon ska förlora sin store bror och sedan sin lilla syster.

Tala om rättvisan i det. Säg några läkande ord som kan få all sorg att verka meningslös.
Tala om rättvisan med cancer. Säg något som betyder...

Det finns ingen rättvisa.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Efter att ha läst ditt inlägg så vet jag vem du menar..
Stackars barnen, din pappa.. och alla andra som sörjer :(
Cancer tar tyvärr med sig alldeles för många offer in i döden..

2008-04-06 @ 20:14:33
URL: http://Korni.blogg.se
Postat av: Sofia

Nej? Vad finns det egentligen för ord som gör någon skillnad? Jag vet nog hur du menar, att förlora... Först försvann farfar i sjukdomen du talar om, sedan farmor. Sedan alla andra efter det.. Hela min släkt försvinner i cancer. Och inget kan vi göra. Jag hoppas du är så okej som du kan vara, i nuläget. /S

2008-04-06 @ 22:44:45
URL: http://missxophia.blogspot.com
Postat av: frida

usch fyfan vad orättvist, Jag tänker på dig Ronja!

2008-04-07 @ 19:01:39
Postat av: röjeskog

Nej! Livet är tammetusan inte rättvist, min Mormor gick bort för några veckor sedan, En pigg och glad Mormor i sina bästa år.. neehäej.. usch.

Det finns inget som heter rättvisa, för hur man än vänder och vrider på saker så är det alltid någon som drabbas..

Ta hand om dej Ronja

2008-04-07 @ 21:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0